مقیاس مسئولیتپذیری عبدل و ابراهیم (2002) ( ویژه دانش آموزان و دانشجویان)
امروز جامعهدر حال پیشرفت، نیازمند افرادی مسئول و خودكفا است و آموزش مسئولیت پذیری بهكودكان نیازمند جوی خاص در خانه و مدرسه است.
بایستی شرایطیفراهم كرد تا كودكان و نوجوانان، ابزارهای نگرش و ارزشیابی پیدا كنند تا به كمكآنها بتوانند بهتر تصمیم گیری كنند. تصمیماتی كه آنان را در این دنیای پیچیده بهسوی زندگی بارور و رضایت بخش رهنمون كند. انسانهای امروز بیش از بیش نیازمند پذیرشمسئولیت برای زندگی و سرنوشت خود هستند و این امر میسر نمی شود مگر اینكه مبنایآموزش و پرورش آنها مبتنی بر افزایش درك كودكان و نوجوانان در مورد نقش خود آنهابه تعیین سرنوشت و ساخت كیفیت زندگیشان باشد و برای رسیدن به این اهداف، سعی وكوشش و برنامه ریزی دقیق لازم است.
جهت سنجشمسئولیت پذیری از مقیاس مسئولیت پذیری عبدل و ابراهیم (2002) استفاده شده است. برمبنای اطلاعات حاصل از منابع مربوط به موضوع پرسشنامه ای مشتمل بر 12 سوال برمبنای مقیاس لیکرت توسط عبدل و ابراهیم(2002) تهیه و تنظیم شد.
به همراه 2 مقاله مرتبط رایگان
این پرسشنامه دارایروایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابلویرایش است
جهتدریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.
برایمشاهده لیست همه ی پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیکفرمایید.
برای دسترسی به مطالب جالب در موردموفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنینآگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.
کانالتلگرام موفقیت
آموزش نحوه ی انتقال ویژگی های یک متغیر به متغیر دیگر در نرم افزار SPSS
دستور Count values یا شمارش تعداد انتخاب هر گزینه توسط یک فرد در در SPSS
پرسشنامه اجتناب و همجوشی برای نوجوانان AFQ-Y - گریکو و همکاران (2008)-
مسئولیت ,پرسشنامه ,پذیری ,مقیاس ,عبدل ,ابراهیم ,مسئولیت پذیری ,و ابراهیم ,عبدل و ,ابراهیم 2002 ,پذیری عبدل ,مقیاس مسئولیت پذیری
درباره این سایت